Illustration av Tove Hennix

Nyinflyttad

Välkommen till Sofia församling! Har du fått ett kort från oss i brevlådan? Besök oss i Sofia kyrka eller Sjöstadskapellet och hämta din inflyttningspresent.

Hej granne!
Varmt välkommen till Sofia församling.

Många Sofiabor är medlemmar i Svenska kyrkan. Här möts människor i alla åldrar, med olika bakgrund och erfarenheter. Tillsammans möts vi i språkcafé, seniorträffar, jobbar ideellt, umgås, sjunger i kör, stödjer internationellt hjälparbete, skapar ochleker på Öppna förskolan och firar gudstjänst. Och mycket mer.

Vi finns även där för varandra när livet är svårt, till exempel genom kostnadsfria stödgrupper och stödsamtal. Här finns engagemang, inspiration och en chans att träffa nya vänner. Här finns också plats för dig. Precis som du är.

Titta gärna förbi och säg hej, ta med dig vykortet du fick i brevlådan och hämta upp ett välkomstpaket i Sofia kyrka eller Sjöstadskapellet.

Vi ser fram emot att träffas! Du kan också hitta oss på Facebook och Instagram.

Välkomstpaketet ser olika ut. Är du vuxen får du välja på ett paket faitrade-kaffe eller te. Har du barn med dig kan du få en unik mjukis-ängel tillverkad i bomull. Välkommen att titta in!

Underbara, unika mjukis-änglar. En gåva till nyinflyttade barn.

Sofia kyrka

Vitabergsparken, Klefbecks backe 1

Sofia kyrka är öppen alla dagar kl 11-17.

Sjöstadskapellet

Lugnets Allé 46, vid tvärbanans station Sickla Kaj.

Mån, tis, tors 9-17
Ons 13-17
Fre Öppet i samband med begravning
Lör Öppet i samband med dop eller vigsel
Sön Öppet i samband med mässa kl 11
Är dörren öppen andra tider är du välkommen in!