Skepplanda pastorat

Välkommen till oss! Skepplanda pastorat består av två församlingar, Skepplanda-Hålanda församling och Lödöse församling. Vi finns finns för att barn ska döpas, konfirmander växa som människor, par ska vigas, ensamma få besök, sörjande få tröst och för att vi alla ska samlas till gudstjänst.

Aktuellt från Skepplanda pastorat

Prenumerera via RSS

Hot om publicering av stulen information

Det har kommit till Svenska kyrkans kännedom att någon hotar att 21 maj 2024 publicera information som stals i samband med cyberangreppet november 2023.

Gemenskap och gudstjänstliv

Gemenskap i vardagen!

Välkommen till våra olika samlingspunkter i pastoratet.

Närbild på någon som läser en bibel i kyrkbänken.

Bibelstudier, samtal om tro & föreläsningar

Här hittar du bibelstudier, samtal om tro och föreläsningar i Skepplanda pastorat.

Pilgrimsmässa

Lödöse

Smaragdgröna nattvardskärl står på en vit duk.

Middagsmässa

Skepplanda

En präst håller fram nattvardskalken och en person doppar sin oblat.

Kvällsmässa

Skepplanda

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet
Kvinnlig präst på strand med barn i bakgrunden.

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med andra kyrkor, organisationer och frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor och agerar snabbt vid katastrofer.

Tre barn med ryggsäckar på väg till skolan.

Bli månadsgivare till Act Svenska kyrkan

Med en liten gåva varje månad kan du bidra till att fler barn får gå i skolan, att människor som flyr från krig får skydd och att fler kan ta sig bort från fattigdom.

Kyrknytt och Månadsblad

Fyra gånger om året utkommer Kyrknytt. Inför varje månadsskifte kommer ett månadsblad ut med huvudsaklig gudstjänstinformation.

Kyrkoguiden

Kyrkoguiden bjuder på historia om våra kyrkobyggnader.

Gamla gravstenar

Kyrkogårdsförvaltningen

Expeditionen finns i Skepplanda kyrka, kontakta oss om du har frågor angående gravskötsel och priser.

Lila tablettaskar med texten Kyrkoval ligger i en liten korg.

Valresultat-Kyrkoval 2021

Här hittar du ledamöter och ersättare i kyrkofullmäktige, kyrkorådet och församlingsrådet i Skepplanda pastorat. Du kan även klicka dig vidare för att se resultat för kyrkomötet och stiftsfullmäktige i hela Sverige.