Unga & konfirmation

Kyrkan kan vara en fantastisk plats att växa på och här finns rum för alla de stora frågorna och massa kul på vägen. Sävar-Holmöns församling erbjuder både konfirmation och andra grupper för tonåringar och unga vuxna.

Äventyrsresa för dig som går i sjuan

Till hösten kommer inbjudan till konfirmationen, men redan nu får du som går i 7:an chansen att följa med på en dag till Skellefteå Adventurepark lördag 4 maj. Dagen är helt gratis, allt du behöver göra är att anmäla dig här senast 29 april.

Några glada ungdomar spelar kort tillsammans.

UG på Klockis

På tisdagskvällar flyttar ungdomsgården i Sävar in på Klockargården. Kom och häng, fika och träffa kompisar.

Ung i den världsvida kyrkan

Genom utbyten med våra samverkanskyrkor i andra länder skapas möjlighet för unga att mötas, dela liv, tro och vardag.

Ideell i Sävar-Holmöns församling

Församlingens största resurs är dess medlemmar och Din insats är värdefull!

Samarbete skola-kyrka

Kyrkan har ett gott samarbete med skolorna inom församlingen. Vi erbjuder vår personal och kunskap vid temadagar, inbjuder till egna arrangemang vid exempelvis jul och påsk samt bistår även med krishantering.

LUB - ledarutbildning

Livet är inte slut efter konfirmationen - med församlingens ledarutbildning får du chansen att utveckla dina ledaregenskaper och skaffa en massa nya erfarenheter.

TG - tonårsgruppen

På fredagskvällar öppnas dörrarna till Sävaråkyrkan för alla från åk 7 och uppåt. En helkväll fylld med roliga aktiviteter.

Konfirmation

Inga frågor om tro eller livet är dumma eller konstiga och under konfan får du fråga om vad du vill. Tillsammans med andra får du chansen att fundera, skratta, gråta och få minnen för livet.