Foto: Magnus Aronson/IKON

Bröllop

Ja till kärleken!

Att gifta sig är att avge löften om ömsesidig kärlek och trohet, att säga ja till kärleken och välja varandra. Ringarna är en symbol för dessa löften. För två personer som älskar varandra och vill leva tillsammans är äktenskapet ofta ett naturligt steg. Att gifta sig i kyrkan är att be om Guds välsignelse över äktenskapet.

Om du vill veta mer om t.ex. hur en vigselgudstjänst går till eller vad vigselsamtal och hindersprövning är kan du läsa om det här.

Välkommen att fylla i era önskemål i formuläret nedan eller kontakta pastorsexpeditionen för bokning.
Tel 0176-799 00 eller e-post: rop.bokning@svenskakyrkan.se

Vi har ett tjugotal vackra kyrkor inom Roslagens östra pastorat som passar för vigsel.

Här kan du läsa mer om våra kyrkor och lokaler.

Önska datum för bröllopet!

Vi försöker tillgodose allas önskemål om dag och plats för vigsel. Fyll i er önskan här och skicka till oss. Någon från pastorsexpeditionen kommer att ta kontakt med er för att boka bröllopet.