Det händer i Rönö Församling!

Gudstjänster

Onsdag 27 mars – Dymmelonsdagen

Runtuna kyrka kl. 18.30: Dymmelandakt. Altarskåpet stängs. Rönökören medverkar. Leif Marmgård & Per Gustafsson.

Torsdag 28 mars - Skärtorsdagen

Ludgo kyrka kl. 19: Skärtorsdagsmässa. Solist Ulla Börjars. Helena Lennstring & Per Gustafsson.

Fredag 29 mars - Långfredagen

Råby-Rönö kyrka kl. 11: Långfredagsgudstjänst. Rönökören medverkar. Ellinor Svensson & Per Gustafsson.

Korsvandring från Stensnäs till Råby-Rönö kyrka innan gudstjänsten, tillsammans med kyrkoherden. Samling vid Stensnäs, Råby gamla Prästgård, kl. 10.

Lids kyrka kl. 15: Musikgudstjänst. Solist Christine Ankarswärd. Ellinor Svensson & Per Gustafsson.

Lördag 30 mars – Påskafton

Lids kyrka kl. 18: Helgsmål. Klockringning och läsning av Selma Lagerlöfs ”Fågel Rödbröst”.

Söndag 31 mars - Påskdagen

Runtuna kyrka kl. 11: Ekumenisk Påskdagsmässa. Sammanlyst med Skälbykyrkan. Rönökören och Barnkören medverkar. Altarskåpet öppnas. Kyrkkaffe i kyrkan. Helena Lennstring & Per Gustafsson.

Måndag 1 april - Annandag Påsk

Ripsa kyrka kl. 11: Gudstjänst med stipendiehögtid för AF Thorssons fond. Sång Jenny Marmgård Grape. Ellinor Svensson & Per Gustafsson. Kyrklunch i församlingshemmet.

Stilla stund Onsdagar v. 3–21 (ej 27/3, 3/4 och 1/5)

Runtuna kyrka kl. 18.15: "En stund av stillhet och tankar”. En paus i vardagen, med musik, bönevandring och möjlighet till delande. Vi samlas kring ett tema och får fundera över vad det kan betyda för våra egna liv. Helena Lennstring & Per Gustafsson.

PÅSKVANDRING för alla åldrar torsdag 21/4 kl. 17 i och omkring Runtuna kyrka. Barnen sjunger ur påskmusikalen ”Det största ägget”. Vi bjuder på korv med bröd.

Sopplunch

I Runtuna Församlingssal tisdagar kl. 12 veckorna: 4, 8, 12, 16 & 21

Den 16/4 information av Fallpreventionsteamet.

I Ripsa församlingshem onsdagar kl. 12 veckorna: 6, 10, 14 & 19

Den 3/4 ”Friskvård på äldre dagar” med Lina Olsson.

Den 8/5 ”Diplomatens vardag” med Stig Elvemar.

Kostnad 50 kr inkl. soppa, smörgås, dryck och kaffe.

Varmt välkommen till en stunds gemenskap!

INBJUDAN TILL SAMTALSKVÄLL

När:  torsdag 11 april kl.18-20

Var: Runtuna Församlingsgård

Hur ser föräldraskap ut på landsbygden?

Ta med dina frågor så möts vi och samtalar.

Anmälan senast 5/4 till marie-louise.ackermark@svenskakyrkan.se eller 070 - 6062216.

Kontakta oss: 0155-24 10 16 eller rono.forsamling@svenskakyrkan.se

Barn och ungdomar:

Barnverksamheten

P.g.a. vattenskada i församlingshemmet så  byter Öppet hus på måndagar lokal till Råby-Rönö kyrka tills vidare.

Läs mer HÄR om de olika grupperna.

Ungdomskvällar

För ungdomar från åk 5 och uppåt. Vi träffas i Runtuna Församlingsgård kl.17-19.30 tisdagarna 9/4 och 7/5. Vi utgår från ett tema. Anmälan till: marie-louise.ackermark@svenskakyrkan.se