Inspelade gudstjänster, andakter och böner

Finsk-svensk andakt söndag 6 december

Finsk-svensk andakt med Kimmo Sulila och nedanför andakten finns en återblick på Finlands historia.

Andakt - Att bygga broar

En solig och varm sommardag samlades vi i Råneås vackra kyrka för att spela in denna film. Detta ”brobygge” mellan Råneå församling och Överkalix församling visar att när två små församlingar samarbetar på detta förhållandevis enkla sätt så sprids Ordet och musiken längre, gränser spängs, dörrar öppnas så att det levande Gudsordent kan nås av många fler. Vi önskar er alla Guds rika välsnignelse och en trevlig midsommar!

Psalm 819 - Sinnesrobönen

Sång: Lena Malm och piano och foto: Maria Pekkari.

Den gode herden

Söndagens rubrik den 26 april är ”den gode herden”. Här kommer en film med anknytning till detta. Sång: Maria Pekkari och Lena Malm. Text: Psaltaren 23, musik: Anna Sellén, Dan Alkenäs.

Inspelat med mobiltelefon därav skiftande ljudkvalité.

Earth hour-musikandakt

Earth hour-musikandakt med Lena Malm, Kristina Vesterberg, Bodil Andersson Mellergård och Maria Pekkari. Filmat och redigerat av Petri Storlöpare.