Inspelade gudstjänster, andakter och sånger

Här hittar ni inspelat material

Inspelade gudstjänster, andakter och böner

Här hittar ni våra gudstjänster, andakter och böner.

Råneå församlings adventskalender 2020

Här hittar ni vår adventskalender 2020.

Inspelad musik

Här hittar ni inspelad musik med Sommarkyrkan, solister, körsångare, musiker mm.

Ljushälsning i adventstid

Råneå församling och kyrkoherde Kimmo Sulila vill skicka en ljushälsning med hopp om att lysa upp i en tid då mörkret faller i naturen, det skymmer ute samtidigt som det är ett ovanligt och allvarligt läge i världen och Sverige. Kimmo skickar med en önskan om att vi alla ändå får fira en fin adventstid.

Pray as you go

Lena Malm tipsar om enkla och lättillgängliga bibelmeditationer på engelska. Ladda ner appen eller gå in på deras hemsida, Pray as you go. Dagliga meditationer på 10-15 minuter. Rekommenderas varmt.

En söndag i en vaktmästares liv

En kyrkvaktmästares arbete är väldigt varierat och innehålla både små och stora saker som ska ställas i ordning, fixas och tas om hand. Här kommer en liten film om en helt vanlig söndag i en vaktmästares liv med en gudstjänst, två dop och några får att mata.