Inspelad musik

Musikvideo med Sommarkyrkan

Att förbereda FEST-I-VAL på kyrkbacken kan man inte göra i pandemitider. Då får man tänka lite digitalt istället. Så förrutom att sjunga (utomhus) på äldreboendena, på gudstjänst och lunchandakter, på café i Kängsön och ute på byn, gjorde Sommarkyrkan även en liten musikvideo. Här är resultatet!

Foto: Maria Pekkari

Avslutningskonsert med Sommarkyrkan 2020

Några sånger från Sommarkyrkans avslutningskonsert i Råneå kyrka i slutet av juni 2020.

Inför Sveriges nationaldag

Med krattning och ”skönsång” önskar Råneå församlings personal er alla en trevlig nationaldag!

Sommarsång

Maria, Lena, Bodil och Kristina sjunger barnsånger.

Småbarnssång

Här nedan finns två sångstunder att titta på och sjunga med i,

medverkar gör Bodil Andersson Mellergård, Lena Malm, Kristina Vesterberg och Maria Pekkari

Come unto me

”Take a rest. Learn the unforced rhythms of grace.”

Ett fint veckoslut önskar vi er genom sång av Sofia Lindbäck, Andreas Degerman och Maria Pekkari. ”Come unto me”; skriven av Evelina Gard, text hämtad ur Matteus 11:28 och Johannes 20:19.

I den nionde timmen

I den nionde timmen är en sång med text av Lena Malm och musik av Maria Pekkari. Den går i moll men slutar, liksom påsken, i dur. Texten till tredje versen är bearbetad ganska kraftigt för att ”få plats” inom den musikaliska ramen. Detta är Lenas originaltext: ”En morgon var livet annorlunda. Stenen var borta och livet blev nytt igen. Du gjorde det ingen trott var möjligt. Livet fördjupas och och utvidgas när du kommer till oss. Vi går från död till liv och det ger oss trygghet att du gått före oss. Påskens förunderlighet, du blir levande igen, är livets mysterium och nåd.”