Nyhetsbrev

Följ det goda arbete som kyrkan gör i vårt samhälle. Ta del av inkluderande verksamheter för både unga och äldre, ta del av musiken. Prenumerera på nyhetsbrevet! Mailet får du ungefär en gång i månaden.

Skriv in din e-postadress i formuläret här eller mejla till camilla.martikander (a) svenskakyrkan.se

Kyrkans lära, liv och gemenskap är en kraft att lita på

Vi hörs!

När du uppger din mejladress ger du ditt samtycke till att få nyhetsbrevet från Svenska kyrkan i Österåker och endast detta ändamål. Du kan närsomhelst avsäga dig prenumerationen genom att klicka på ”avregistrera” längst ner i mejlet.

Barn & unga

Vi erbjuder en bred barnverksamhet med allt från öppen förskola, babycafé, skapargrupper, lovverksamhet med mera. I våra barnverksamheter är både medlemmar och den som inte är medlem välkommen.

Mötesplatser

Känslan av gemenskap är viktig. Svenska kyrkan är en mötesplats genom hela livet där vi kan träffas, lära känna varandra, utbyta erfarenheter, inspireras och umgås.

Internationellt arbete

I arbetet för en bättre värld finns Svenska kyrkan med, både vid korta insatser, men främst genom långsiktigt arbete i form av utbildning och genom hjälp till självhjälp.

Diakoni – omsorg om medmänniskan

Kyrkans sociala arbete kallas för diakoni. Det handlar om att genom delaktighet, med respekt och i ömsesidig solidaritet möta människor i utsatta livssituationer. Diakonin ersätter inte något annat stöd i samhället men kan vara ett komplement och en brygga till myndigheter.