Doplöv bland höstlöv
Foto: Ellinore Nilsson

Doplövet – en gåva vid dopet

När barnet döps får det ett vackert doplöv i glas med sitt namn som ett minne från dopet. Varje löv är unikt liksom varje barn.

I våra kyrkors dopträd hänger doplöv i många fina färger och för att  uppmärksamma alla som döps i församlingen får varje döpt barn med sig ett av dessa vackra löv hem.

Dopträden finns i alla pastoratets fem kyrkor och samtliga är tillverkade och formgivna av P-O Davidsson som är verksam vid smedjan i Wira Bruk.

Doplöven är handgjorda av spill-glas i ugn som inte släpper ut koldioxid och de är tillverkade i Åre Glashytta.

Foto: Ellinore Nilsson

Barn & unga

Vi erbjuder en bred barnverksamhet med allt från öppen förskola, babycafé, skapargrupper, lovverksamhet med mera. I våra barnverksamheter är både medlemmar och den som inte är medlem välkommen.