Kollage dopklänningar

Dopklänningar

Det finns möjlighet att låna dopklänning vid barndop i församlingen, utan kostnad. Band finns i olika färger. Kontakta oss och boka önskad dopdräkt.

Dopklänning 1, bröstmått 56 cm, valbar färg på band. Finns i Åkersberga kyrkliga centrum.
Dopklänning 2, bröstmått 52 cm, virkad, valbar färg på band. Finns i Åkersberga kyrkliga centrum.
Dopklänning 3, bröstmått 84 cm, valbar färg på band. Finns i Åkersberga kyrkliga centrum.
Dopklänning 4, bröstmått 62 cm, utan band. Finns i Åkersberga kyrkliga centrum.
Dopklänning 5, bröstmått 52 cm, utan band. Finns i Åkersberga kyrkliga centrum.
Dopklänning 6, bröstmått 48 cm, blått eller rosa band. Finns i Åkersberga kyrkliga centrum.
Dopklänning 7, bröstmått 54 cm, blått band. Finns i Roslags-Kulla kyrka.
Dopklänning 8, Bröstmått 54 cm, virkad med underklänning. Finns i Ljusterö kyrka.
Dopklänning 9, Bröstmått 60 cm, ljusgröna band. Finns i Ljusterö kyrka.

Här finns våra kontaktuppgifter. Välkommen att höra av dig.

Ett dop i en kyrka.

Dop

Varje människa är unik och oändligt värdefull. Det känner vi varje gång vi håller ett nyfött barn i vår famn. För många är dopet ett sätt att visa sin tacksamhet för det nya livet. Dopet är en början på något nytt oavsett om det är ett barn eller en vuxen som döps.