Stickcafé på Café Nikolai

Ändrad

Välkommen att sticka och umgås med andra. Material finns men du får gärna ta med eget om du har. Dagtid på torsdagar och kvällstid varannan onsdag. Välkommen!

Stickcafé dagtid, torsdagar kl. 14 - 16

På torsdagarna är det stickcafé på Café Nikolai. Här kan du köpa fika i caféet och sticka tillsammans med andra.

Stickcafé kvällstid, varannan onsdag kl. 18 - 21

På onsdagskvällarna varannan vecka går det också att vara med i en stickgrupp på kvällstid. Datum för kvällsträffarna är: 17/1, 31/1, 14/2, 28/2, 13/3, 27/3, 10/4, 24/4, 8/5 och 22/5 kl. 18 - 21. Gruppen träffas i Nikolai Prästgård, våning 2. Enklare fika finns.

Café Nikolai i Nikolai Prästgård

Café Nikolai är en mötesplats och ett MARY-café mitt i stan med hembakat fika och god stämning. Öppet måndag, tisdag och torsdag kl. 12-16. Läs mer om Café Nikolai.

Bilden visar S:t Nicolai kyrka i centrala Örebro och ett ballongsläpp.

Nikolai församling

Varmt välkommen till vår levande, öppna citykyrka i Örebro! S:t Nicolai kyrka ligger vid Stortorget i centrala Örebro och här möts tusentals människor varje vecka. Några kommer in i kyrkan för att tända ett ljus, andra för att besöka Café Nikolai och vår populära barnverksamhet, vi har ett rikt och stort ungdoms- och konfirmandarbete och ett härligt musik- och gudstjänstliv.

Nikolai församling

Adress:
Nikolaigatan 8

Telefon: Informationsservice: 019-15 45 00
öppet mån–fre 9–16. Lunchstängt mån-fre 12–13.

E-post: orebronikolai.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Nikolai församling

Till Nikolai församling på Facebook

Församlingens kyrka: