Körsångare som håller i noter
Foto: Gustaf Hellsing

Körer i Nikolai

Nyhet Publicerad Ändrad

Här kan du läsa mer om Nikolai församling i Örebros körer. Det finns en kör för alla åldrar! Välkommen!

S:t Nicolai Motettkör

Onsdagar kl. 18.45 i Nikolai församlingshem

S:t Nicolai Motettkör är en blandad kör som bland annat sjunger större körverk. Är du intresserad ta kontakt med karl-magnus.jansson@svenskakyrkan.se

Vox Nicolai

Torsdagar kl. 18.00 - 20.00 i Nikolai församlingshem

Kören Vox Nicolai började som en projektkör för kortare musikprojekt som framfördes i S:t Nicolai kyrka. Kören har nu etablerats till en damkör för yngre vuxna som övar varje vecka på terminerna. Det är framförallt universitetsstuderande men alla är välkomna. Är du intresserad av att sjunga i Vox Nicolai så ta kontakt med musiker marie.spangberg@svenskakyrkan.se för att anmäla ditt intresse och provsjunga. Du bör ha lite körvana sedan tidigare.

S:t Nicolai Seniorkör

Tisdagar kl. 13.00 i Nikolai församlingshem.

Kören vänder sig till alla sångsugna seniorer. Är du van eller ovan körsångare? Vi välkomnar alla. Efter sången är det fika på Café Nikolai om man önskar. Är du intresserad kontakta marie.spangberg@svenskakyrkan.se.

Barnkörer

Guldvingarna KÖR-lek för förskolebarn och deras vuxna
Tisdagar kl. 16.15 - 17.00 i S:t Nicolai kyrka

Tonfjärilarna Barnkör 5-7 år i Nikolai församlingshem
Tisdagar kl. 17.30 - 18.30

Voices Barnkör 8-11 år i Nikolai församlingshem
Måndagar kl. 17.30-18.30

Vill ditt barn sjunga i kör anmäler du intresse till mirjam.blomberg@svenskakyrkan.se

Tecknade noter

Musik för barn och unga i Nikolai

I Nikolai församling finns musikstunder och körer för barn och unga i olika åldrar! Välkommen!

Konsertprogram i S:t Nicolai kyrka

Här finns aktuellt konsertprogram för S:t Nicolai kyrka i Örebro.

Bilden föreställer nattvardsoblater.

Gudstjänster i S:t Nicolai kyrka

Här kan du läsa mer om gudstjänsterna, andakterna, veckomässorna och musiken i S:t Nicolai kyrka.

Nikolai församling

Adress:
Nikolaigatan 8

Telefon: Informationsservice: 019-15 45 00
öppet mån–fre 9–16. Lunchstängt mån-fre 12–13.

E-post: orebronikolai.forsamling@svenskakyrkan.se

Kontaktlista med alla medarbetare i Nikolai församling

Till Nikolai församling på Facebook

Församlingens kyrka: