barn utelek
Foto: Magnus Aronson /IKON

Bildjakt för barn i Almby

Kom på bildjakt varje vecka måndag - onsdag vid Almby församlingshem

Välkommen till bildjakt i trädgården vid Almby församlingshem varje vecka! Du och ditt barn kan komma när som helst mellan måndag kl 10 till onsdag kl 12 från och med v 8.

Aktiviteten passar bäst för barn 3-8 år tillsammans med vuxen.

Start och information finns vid barnentrén på baksidan av församlingshemmet (intill den lilla lekplatsen).

Vi har tagit bilder på platser eller saker i församlingshemmets trädgård, som du/ni ska försöka hitta. Varje vecka föreställer bilderna nya saker.

När du finner platsen där du tror att en bild är tagen, tar du en bild med din telefon som tydligt visar var motivet finns  så att vi ser att du hittat rätt.

Sms:a sedan bilderna till 076- 772 03 32 (Ingers telefon). Skriv ditt namn i sms:et. En vinnare lottas ut varje vecka som får komma hit och hämta ett pris. Vi sms:ar till dig om du/ni vunnit veckans jakt!

Välkommen till bildjakten och lycka till!

/Inger och Louise i barn- och föräldraverksamheten i Almby församling

Almby församling

Almby församling i sydöstra Örebro består av gudstjänstgemenskaperna i Almby kyrka, Sörbykyrkan, Den gode herdens kapell och Universitetskyrkan. Här kan du läsa mer om verksamhet och gudstjänster.

Babycafé, Pappis och Öppen förskola i Almby och Sörby

Välkommen till öppen förskola, babycafé och pappis i Almby församlingshem och Sörbykyrkan i Örebro.

Digitalt i Almby: Gudstjänster, konserter och grupper

Här kan du läsa mer om Almby församlings digitala verksamhet: gudstjänster, musikprogram, sångsamlingar för barn och samtalsgrupper för vuxna.

Almby församling

Adress:
Almbyvägen 4,

Telefon: Informationsservice: 019-15 45 00 (öppet mån–fre 9–16. Lunchstängt 12–13) .

E-post: almby.forsamling@svenskakyrkan.se

För direktkontakt med församlingsexpeditionen i Almby: Ring telefon 019-15 46 77

Kontaktlista med alla medarbetare i Almby församling

Till Almby församling på Facebook