Sonny och Lena vid Go'fika på Café Nikolai, för Musikhjälpen. Go'fikat drog in över 30 000 kronor till Musikhjälpen!
Foto: Cecilia Andersson

2017 samlade vi in 283 912 kronor till Musikhjälpen!

Nyhet Publicerad Ändrad

2017 gick Svenska kyrkan, City Örebro, NA och Musikscen Örebro ihop i "Örebro tillsammans för Musikhjälpen". På kort tid samlade vi in 283 912 kronor till arbetet för att stoppa barnsexhandel. Här kan du läsa mer om insamlingen.

Vi går för tusen gav 52 200 kronor

Den 16 december gick prästerna Anders Lennartsson och Johan Svedberg ett ”Kyrkmarathon” mellan Olaus Petri och S:t Nicolai kyrkor. Den totala sträckan på 42 kilometer ”betalades” av skänkta pengar: 1000 kronor per kilometer. Vid slutet av dagen var insamlingen uppe i hela 52 200 kronor!

Johan och Anders gick ett "Kyrkmarathon" för Musikhjälpen.

Stödkonsert i S:t Nicolai kyrka

Den 12 december höll Örebro tillsammans för Musikhjälpen en stor stödkonsert i S:t Nicolai kyrka, med Boris René & Soulmates, Jasmine Kara, David Urwitz, Meadows, Amanda Ekberg, Dimpker Brothers, Ellen Hagerius, Sisters in Arms, Mohlavyr, mfl. Konferencierer var Marie Kühler och Amanda Flack.

Nattöppet i S:t Nicolai kyrkan under Musikhjälpen!

2016 samlade vi in 420 870 kronor till Musikhjälpen!

Välgörenhetsmatch med Örebro Hockey, insamlingskampanj med Nerikes Allehanda, Go'fika, nattöppet och olika konserter. Under Musikhjälpenveckan samlade Svenska kyrkan in hela 420 870 kronor för att barn i krig ska få gå i skolan. Här ser du alla insamlingar och hur mycket de gav.