Foto: Magnus Aronson och Malén Eneberg

Så håller du koll på allt som händer

Nyhet Publicerad Ändrad

Vad händer i Nyköpings kyrkor under våren? När drar terminen igång för all verksamhet? Här får du koll!

Nyköpings församling har ett rikt utbud på öppna verksamheter. Vi bjuder bland annat in till träffar för daglediga, soppluncher, öppna förskolor och babysång. Vi arrangerar konserter både dagtid och kvällstid. Vi hjälper till med språkträning och läxläsning. Och mycket mycket mer!

Hemsidan hjälper dig att hålla koll på allt. På förstasidan presenteras nyheter om arrangemang som dyker upp. Där finns också Uttryck, kalendarium för varje kyrka, som du kan ladda ner. Under fliken ”Det händer i kyrkan” beskriver vi alla våra verksamheter, som är öppna för alla.  Och kalendariet uppdateras löpande med aktuell information.

Här kan du också läsa om vad som är på gång i Nyköpings församling:

På anslagstavlorna i och vid våra kyrkor och församlingshem affischerar vi.

I lokaltidningen Södermanlands Nyheter annonserar vi.

På vår Facebook-sida skriver vi inlägg och lägger upp evenemang.

I våra kyrkor och församlingshem finns flyers, bland andra Uttryck med aktuellt program för två månader i taget.

Undrar du över något? Hör gärna av dig!

Kontakta församlingsexpeditionen

E-post: nykoping.pastorsexp@svenskakyrkan.se
Postadress: Box 103, 611 23 Nyköping
Besöksadress: V. Storgatan 33, 611 32 Nyköping

Församlingsexpeditionen har öppet för besök och telefon följande tider:

Måndag, tisdag: 10.00-12.00 samt 13.00-15.00
Onsdag: 13.00-15.00
Torsdag, fredag: 10.00-12.00 samt 13.00-15.00

Övrig kontorstid finns vi oftast tillgängliga på telefon, men inte alltid. Du kan även kontakta oss via e-post, som vi besvarar under kontorstid på vardagar.