Foto: Nicklas Olsson

Läs senaste Avtryck

Nyhet Publicerad Ändrad

Avtryck delas ut som samhällsinformation till alla som bor i Nyköping. Här kan du läsa de senaste utgåvorna.

Klicka här för att läsa Avtryck nummer 1 2024
Detta nummer har tema ”Långfredagen” och handlar om det svåra i livet och döden. Du kan läsa om flera personer i Nyköpings församling som verkar nära döden. Susanne är diakon vid sjukhuskyrkan och Bengt är bas för kistbärarlaget. Kyrkan ska finnas med genom hela livet och det är viktigt att vi även vågar prata om döden - även fast det är svårt.

Klicka här för att läsa Avtryck nummer 4 2023
Det här numret har tema ”Toner och orgellektioner” och handlar om musiken i Nyköpings församling. Vi får träffa kören Sångkraft, som är för människor med demensdiagnos, och följa med en vecka i ”Kerstin Kyrkomusikers” liv. Du kan också läsa om orgelskolan för barn och ungdomar, och varför det är bra att sjunga. Och Nicke ger sitt recept på julkakor. Samt mycket annat!

Klicka här för att läsa Avtryck nummer 3 2023
Detta nummer handlar om Den världsvida kyrkan, och vi får följa med Amandas resa som volontär till Etiopien, diakonernas arbete i Tanzania och möta ukrainare i Nyköping som firar gudstjänst i Franciscuskapellet.

Klicka här för att läsa Avtryck nummer 2 2023
I detta nummer får vi läsa om några av de olika sakerna som finns i kyrkan, som ljusbärare och textilier - och vad är egentligen vad i kyrkan?

Klicka här för att läsa Avtryck nummer 1 2023
I detta nummer av Avtryck får vi läsa om församlingens ideella krafter.

Avtryck nummer 4 2022
I detta nummer av Avtryck får vi läsa om barnens jul.

Avtryck nummer 3 2022
I detta nummer av Avtryck så får vi läsa om församlingens diakonala arbete.

Avtryck nummer 2 2022 I detta nummer av Avtryck så fokuserar vi på hur vi arbetar med att vara en församling som välkomnar alla.

Avtryck nummer 1 2022 I detta nummer av Avtryck så fokuserar vi på döden och livet.

Avtryck nummer 4 2021 I detta nummer av Avtryck så fokuserar vi på julen och att ge vidare till andra.

Avtryck nummer 3 2021 I det här numret får du veta allt om kyrkovalet 2021.

Avtryck nummer 2 2021 I det här numret bjuds läsarna på tips för semester hemma.

Avtryck nummer 1 2021 I det här numret möter du bland andra Hans-Åke och Loke, som berättar om hur tron på Gud förändrat dem.

Avtryck nummer 4 2020. I magasinet möter du bland annat landshövding Beatrice Ask, som ger sin syn på kyrkans roll i samhället.

Avtryck nummer 3 2020. I magasinet får du en hel del förströelse, bland annat korsord, quiz och och utdrag ur en ny bok om S:t Nicolai kyrka.

Avtryck nummer 2 2020. I magasinet får du bland annat läsa om hur Anna Falk tänker efter det tuffa året med separation, uppsägning och cancer. Klicka här för att se lösningen på korsordet i magasinet.

Avtryck nummer 1 2020. I magasinet får du bland annat läsa om hur Mira, 9 år, överraskade på sitt egna dop.

Avtryck nummer 4 2019. I magasinet får du läsa om Mariagården, som den 8 december 2019 återinvigs efter en stor ombyggnad.

Avtryck nummer 3 2019. I magasinet får du möta några av församlingens senast anställda.

Avtryck nummer 2 2019. Temat är ”Återuppbyggnaden av Östra klockstapeln”

Avtryck nummer 1 2019. Temat är ”Klart jag är med!”

Avtryck nummer 4 2018. Temat är ”Därför går vi till kyrkan”

Avtryck nummer 3 2018. Temat är ”Nu byggs klockstapeln upp igen”

Avtryck nummer 2 2018. Temat är ”Sommaren i kyrkan”

Avtryck nummer 1 2018. Temat är ”Ung i kyrkan”