Foto: Dagmawit Alemayehu

EFS internationella arbete

Via Oppebykyrkan och Nyköpings församling kan du stötta EFS internationella arbete.

EFS (lekmannarörelse inom Svenska Kyrkan) bedriver sedan 1866 ett internationellt arbete utifrån ett holistiskt tänk (människan består av ande, själ och kropp). Arbetet bedrivs i nära samarbete med samarbetspartners och egna medarbetare i aktuella länder vilket garanterar att insamlade medel kommer fram till avsett ändamål.

DASSC:s direktor Desta Hadera står mitt i Mekane Yesus-kyrkans söndersprängda kontor i krigsdrabbade Mekelle. Foto: Dagmawit Alemayehu

Du kan ge en gåva genom att sätta in pengar på bg 900-9903 eller swisha till 9009903.

Klicka här för att läsa mer om EFS internationella arbete.

Över 2500 människor bor i internflyktinglägret ”China-Ethio” i Mekelle där EFS samarbetsorganisation DASSC möter akuta behov. Här i rummet syns madrasser och filtar som DASSC har delat ut. Foto: Dagmawit Alemayehu