Foto: Matilda Eklöf

Större diakonal tillgänglighet i Borgs församling

Behöver du prata med någon? I Borgs församling finns bokningsbara samtalstider hos våra diakoner och diakoniassistenter.

När livet är svårt kan du behöva prata med någon. För att öka den diakonala tillgängligheten i Borgs församling finns därför bokningsbara samtalstider hos våra diakoner och diakoniassistenter.

Känner du att du vill prata med någon? Ring församlingsexpeditionen på tel. 011-24 11 00 så hjälper de dig.

BORGS FÖRSAMLING

Församlingsexpeditionens ordinarie telefon- och besökstider:

Mån och tors 09.00-12.00, fre 09.00-11.30 (stängt tisdagar och onsdagar samt röda dagar)

E-post: borgs.forsamling@svenskakyrkan.se

Församlingsexpeditionens besöks- och postadress:
Wilhelm Wibergs gata 176, 603 77 Norrköping

Borgs församling

Borgs församling sträcker sig från Vrinnevi i öster till Vånga i väster. Det är en mångfasetterad församling med gamla landsortskyrkor och moderna stadsdelskyrkor. De elva kyrkorummen i församlingen har var och en sin egen profil som påverkar när och hur de används.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Klicka på knappen om du behöver lämna sidan snabbt. Då hamnar du på Google istället.

Läs mer om lämna-knappen.