S:t Olofs Oratoriekör

Kör med bred reportoar men tonvikt på klassisk kyrkomusik, som med jämna mellanrum sätter upp de stora kyrkomusikaliska verken.

• Tisdagar 18.30-21.00, Olaigården

S:t Olofs Oratoriekör är en blandad kör bestående av ca  55 sångare med hög ambitionsnivå och är knutna till S:t Olofs församling i Norrköping. Det som förenar oss är glädjen i att få sjunga förstklassig musik från olika världsdelar och epoker. Vi vill beröra dem som lyssnar genom en repertoar med stor musikalisk bredd och angelägna texter.

Kören har sin självklara uppgift att sjunga i församlingens gudstjänster och vi antar gärna utmaningar att göra de stora kyrkomusikaliska verken som Bachs Johannespassion, Händels Messias och Mozarts Requiem. Kören gör också à cappella konserter. I de större verken medverkar bl.a. musiker från Symfoniorkestern i Norrköping (SON) och professionella sångsolister.

Kören ingår i Linköpings stifts kyrkosångsförbund. Ibland görs större satsningar med framträdande tillsammans med körer från många församlingar i stiftet.

För information och provsjunging kontakta körledare Michael Bruze: info@michaelbruze.com

S:t Olofs Oratoriekör i media

Välkommen till körens egen hemsida!