Tredje söndagen i påsktiden

Välkommen att fira lekmannaledd gudstjänst från Klockargården kyrka.

Gudstjänsten öppnar klockan 08.00, söndag 1 maj. Klicka här för att komma till gudstjänsten.

”Herren är min herde, ingenting skall fattas mig. Han för mig i vall på gröna ängar, han låter mig vila vid lugna vatten.”

Dagens tema är ”Herren är min Herde”. I de tidigaste bilderna av Jesus ser vi honom avbildad som just en herde, som bär ett lamm på sina axlar. Men vad betyder liknelsen egentligen? Hör Kerstin Ackerfors Lundquist reflektera kring detta denna tredje söndag i påsktiden.

Medverkar gör Nenne Carlson, Kerstin Ackerfors Lundquist och Hille Larsson. I gudstjänsten syns också ikoner som vid inspelningstillfället var utställda i kyrkan. Ikonerna är målade av ikonmålargruppen i Borgs Klockargård.