Tjugoandra söndagen efter trefaldighet

Välkommen att fira digital gudstjänst från Söderledskyrkan

Klicka här för att komma till gudstjänsten (öppnar en extern länk till YouTube).

Gudstjänsten öppnar klockan 11.00 söndagen 31 oktober.

”Det var för att rädda liv som Gud skickade mig hit före er. I två år har det nu varit hungersnöd i landet, och det kommer fem år till då man varken skall plöja eller skörda. Gud skickade mig före er för att trygga er fortlevnad på jorden och för att bevara er vid liv och rädda många.”

Gud skickade Josef till Egypten för att rädda liv. Precis som Gud senare skickades Juses till världen för att frälsa hela mänskligheten. En frälsning och räddning som räcker förbi vår tid och värld, in i en evighet. Hör präst Fredrik Weflö predika om detta, denna tjugoandra söndagen efter trefaldighet.

Medverkar gör präst Fredrik Weflö, diakon Olena Johansson, kantor Kerstin Jannesson och Söderledskyrkans personalkör.