Tionde söndagen efter trefaldighet

Nyhet Publicerad

Välkommen att fira digital gudstjänst från Kimstad kyrka tillsammans med Liza Hagberg Lerner och Karin Rudholm.

Gudstjänsten öppnar klockan 08.00, söndag 21 augusti.

Se den digitala gudstjänsten på YouTube (klicka på den blåa länken för att komma till sidan).

”Ty liksom vi har en enda kropp men många lemmar, alla med olika uppgifter, så utgör vi, fast många, en enda kropp i Kristus, men var för sig är vi lemmar som är till för varandra.”

Vi är alla en kropp. I den, och med den, lever vi våra liv. En kropp den består av olika delar. Olika men lika viktiga. Vi är alla delar av någonting större. Hör präst Liza Hagberg Lerner reflektera kring detta denna tionde söndagen efter trefaldighet.

Medverkar gör präst Liza Hagberg Lerner och kantor Karin Rudholm.

En person sitter i en soffa med sin dator i knät och följer en digital gudstjänst.

Digitala gudstjänster och andakter

Här kan du se pastoratets digitala gudstjänster och andakter

Vad händer i sommar?

Funderar du på vad du ska hitta på under sommarmånaderna? Här hittar du information om bland annat sommarcaféer, sommarkyrkor och sommarens musik. Hoppas att vi ses!