Tionde söndagen efter trefaldighet

Digital gudstjänst från Borgs kyrka

Klicka här för att komma till gudstjänsten (öppnar en extern länk till YouTube).

Gudstjänsten öppnar klockan 11.00 söndagen 8 augusti.

”Ögat kan inte säga till handen: ’Jag behöver dig inte’, och inte heller huvudet till fötterna: ’Jag behöver er inte.’ Tvärtom, också de delar av kroppen som verkar svagast är nödvändiga, och de delar av kroppen som vi inte tycker är fina, dem gör vi så mycket finare, och de delar vi skäms för omger vi med så mycket större anständighet, något som de anständiga delarna inte behöver.”

Varmt välkomna till gudstjänst vid en sommarskimrande Borgs kyrka. Hör präst Cecilia Ehlert Ankarstrand reflektera kring hur människans känsla av otillräcklighet kan hjälpa oss att hitta Guds allra finaste gåva.

Medverkar gör präst Cecilia Ehlert Ankarstrand, musiker Roland Engdahl och sångare William Samuelsson.

Om du vill ha slå på textning på gudstjänsten, klicka på det lilla kugghjulet längst ner i menyn i bildrutan, välj ”undertexter/textning” i menyn och klicka på ”svenska”.

En person sitter i en soffa med sin dator i knät och följer en digital gudstjänst.

Digitala gudstjänster och andakter

Här kan du se pastoratets digitala gudstjänster och andakter

Vad händer i sommar?

Funderar du på vad du ska hitta på under sommarmånaderna? Här hittar du information om bland annat sommarcaféer, sommarkyrkor och sommarens musik. Hoppas att vi ses!