Tacksägelsedagen

Välkommen till digital familjegudstjänst i Svärtinge kyrka.

Klicka här för att komma till gudstjänsten

Gudstjänsten öppnar kl 11 den elfte oktober.

Söndagens digitala gudstjänst kommer från Svärtinge kyrka och är en familjegudstjänst med deltagare från Öppna förskolan. Jesus sa; ” Den som inte tar emot Guds rike som ett barn kommer aldrig dit in”. Vad kan passa bättre än att fira tacksägelsedagens gudstjänst med massa barn - nyfikna, busiga, livsglada och med mycket spring i benen. Barnen får delta på sina villkor och nog är villervallan som skapas när de är med, en glädjefull sådan? På tacksägelsedagen tackar vi för det som gror och växer. För skörden vi bär in i våra hus och lador. För det som ger oss liv. Vi tänker också på det vi blir glada av och är tacksamma för. Häng med in i Svärtinge kyrka och begrunda och sjung tillsammans med oss och barnen!

Medverkar gör Katarina Wändahl, Christel Karlsson, Gith Åbergh, Stefan Ateek samt barn och föräldrar från Öppna förskolan i Svärtinge.