Sjätte söndagen efter Trefaldighet

Välkommen att fira digital gudstjänst från Söderledskyrkan!

Gudstjänsten öppnar klockan 08.00, lördag 24 juli. Klicka här för att komma till gudstjänsten.

”Om någon vill gå i mina spår måste han förneka sig själv och ta sitt kors och följa mig.”

När man först läser dagens text så kan Jesus ord låta väldigt drastiska. "För att vinna sitt liv ska man förneka sitt liv". Men vad betyder Jesus ord egentligen och hur hindrar man en vattendroppe från att torka ut? Om det predikar präst Jenny Folkö Witt denna sjätte söndag efter Trefaldighet.

Medverkar gör: Orgelelev Atte, kantor Kerstin Jannesson, Kerstin Sühl Näkne, Anna-Karin Östling, Anna-Carin Mulelid och Gunilla Grunnesjö.

En person sitter i en soffa med sin dator i knät och följer en digital gudstjänst.

Digitala gudstjänster och andakter

Här kan du se pastoratets digitala gudstjänster och andakter

Vad händer i sommar?

Funderar du på vad du ska hitta på under sommarmånaderna? Här hittar du information om bland annat sommarcaféer, sommarkyrkor och sommarens musik. Hoppas att vi ses!