Svenska kyrkan i Norrköping är en del av East Pride 2020, som i år blir av 15-23 maj i den digitala rymden.
Svenska kyrkan i Norrköping tror på alla människors lika värde. Vi arbetar aktivt för att alla ska känna sig välkomna. Vi är med som kyrka tillsammans i solidaritet för att alla ska få känna att de kan få vara just som de är. Vi tror på mångfaldens rikedom och gemenskap. Störst av allt är kärleken – och där kärlek sker, sker alltid något heligt.
Regnbågsgudstjänsten är en gudstjänst där vi tackar för mångfalden i Guds skapelse. Vi firar regnbågsgudstjänst för att Guds kärlek gäller oss alla, oavsett vem vi är, var vi kommer ifrån, vilken sexuell läggning eller könsidentitet vi har.
Pride betyder stolthet och stolthet över att få vara den jag är!
Medverkande är: Kerstin Jannesson, Maria Dillon, Jenny Folkö Witt, Lisa Linderoth och Ulla Lundström.
Se andakten på YouTube
Klicka på länken för att komma till andakten: https://youtu.be/_mDehdm839k