Midsommardagen

Nyhet Publicerad

Välkommen att fira digital gudstjänst på midsommardagen från Klockargårdens kyrka.

Gudstjänsten öppnar klockan 08.00, lördag 25 juni. Klicka här för att komma till gudstjänsten.

”Liksom ett träd i sol och regn, så låt min själ i andens hägn få växa alla dagar.”

Idag är det midsommardagen och dagens tema är ”Skapelsen”. Just idag påminns vi lite extra om hur skapelsens rytm med sådd, växt, skörd och vila också är den andliga åkerns rytm. Hör präst Karina Nahlbom reflektera kring detta denna midsommardag.

Medverkar gör: Carina Nahlbom, Ammi Liljegren och Hille Larsson.

En person sitter i en soffa med sin dator i knät och följer en digital gudstjänst.

Digitala gudstjänster och andakter

Här kan du se pastoratets digitala gudstjänster och andakter

Vad händer i sommar?

Funderar du på vad du ska hitta på under sommarmånaderna? Här hittar du information om bland annat sommarcaféer, sommarkyrkor och sommarens musik. Hoppas att vi ses!