Kyndelsmässodagen

Välkommen att fira digital gudstjänst från Klockargårdens kyrka.

Klicka här för att komma till gudstjänsten (öppnar en extern länk till YouTube).

Gudstjänsten öppnar klockan 11.00, söndag 2 februari.

”I Jerusalem fanns en man vid namn Symeon, som var rättfärdig och from och som väntade på Israels tröst. Helig ande var över honom, och den heliga anden hade uppenbarat för honom att han inte skulle se döden förrän han hade sett Herrens Messias.”

Symeon längtade efter ljus och frälsning, och han väntade tålmodigt. Han litade på Guds ord. Att han en dag skulle få uppleva just ljuset. Vi längtar precis som Symeon efter ljuset. Vad ska vi göra för att också uppleva uppenbarelsens ljus? Hör församlingsherde Lena Bohman predika om detta denna Kyndelsmässodag.

Medverkar gör: församlingsherde Lena Bohman, kantor Hille Larsson och församlingspedagog Nenne Carlson.