Julotta 2021

Välkommen att fira digital julotta från Naturkyrkan i Kolmården.

Klicka här för att komma till Julottan (en Youtubelänk öppnas i ett nytt fönster)

"Se, jag bär bud till er om en stor glädje för hela folket". Välkommen till julotta i Naturkyrkan i Kolmården. Nattens mörker råder, men inne i kyrkan är det varmt och ombonat. Ljusen lyser överallt. Kanske delar vi denna lågans ljus och värme som lyser upp i kyrkan, med paret Maria och Josef som vakade över sitt nyfödda barn för tusentals år sedan?

Låt oss höra julevangeliet berättas av kyrkoherde Thomas Wärfman tillsammans med tankar om kärlek och hopp kring barnets villkorslösa kärlek. Sjung med i julens psalmer och låt dig bäras av skönsång av solist Malin Ekstrand tillsammans med kantor Annika Widerstedt och Leif Fredriksson på kornett. God jul.