Präst Eva Strannelid står och hälsar välkommen i förgrunden, men en smyckad kyrka i oskärpa i bakgrunden.

Heliga trefaldighets dag

Välkommen till digital gudstjänst i Kvarsebo kyrka.

Klicka här för att komma till gudstjänsten (öppnar filmen i Youtube)

Gudstjänsten öppnar kl 11 söndagen den 30 maj.

”Det är som om ett trons frö är nedlagt i oss från början och vartefter livet går så sker ett sakta växande”. Hör präst Eva Strannelids kloka tankar om livet, lyssna till vacker stämsång och sjung med i dagens psalm, be tillsammans och upplev skönheten i Kvarsebo kyrka. Välkommen att fira digital gudstjänst.

I kyrkoåret så går vi nu in i trefaldighetstiden. Det är en ganska lång period av kyrkoåret och det är en tid som inbjuder till växt och fördjupning. Idag är det heliga trefaldighets dag och temat är Gud – Fader, Son och Ande.

Medverkar gör Eva Strannelid, Fredrik Svahn, Annika Widerstedt och Kajsa Holmberg.