Första söndagen i fastan

Välkommen att fira digital gudstjänst från Kullerstads kyrka

Klicka här för att komma till gudstjänsten (öppnar en extern länk till YouTube).

Gudstjänsten öppnar klockan 11.00, söndag 6 mars.

”Men Jesus vände sig om och sade till Petrus: ”Håll dig på din plats, Satan. Du vill få mig på fall, för dina tankar är inte Guds utan människors.”

Jesus har han precis berättat för sina lärjungar att han ska dö när Petrus, full av förtvivlan, försöker intala sin vän att det inte kommer hända. Gud kommer beskydda honom. Jesus blir arg, ett utbrott som visar en djup mänsklighet.  En händelse så laddad med ångest att den går att ta på.

Vi kan inte leva ett liv utan smärta. Men vad kan vi göra när livet känns svårt och vi behöver någon som förstår vår ångest, rädsla och sorg? Hör präst Mikaela Stigsdotter-Larsson reflektera kring detta denna första söndagen i fastan.

Mikaela Stigsdotter-Larsson och kantor Maria Tillberg framför psalm 38 och Björn Skifs Håll mitt hjärta. Veckans bibeltext läses av församlingspedagog Lisbeth Krantz Enderlein.

En person sitter i en soffa med sin dator i knät och följer en digital gudstjänst.

Digitala gudstjänster och andakter

Här kan du se pastoratets digitala gudstjänster och andakter

Ett brinnande ljus syns till vänster i bild. I bakgrunden syns punkter av ljus i oskärpa.

Vi ber för fred

Vi ber för människorna i Ukraina och för det Europa som är vårt hem. Här nedanför kan du läsa lite mer om var du kan vända dig om du känner oro eller vill veta mer.