Första söndagen i advent

Välkommen att fira digital gudstjänst från Skärkinds kyrka

Gudstjänsten öppnar klockan 08.00, söndag 27 november.

Se den digitala gudstjänsten på YouTube (klicka på den blå länken för att komma till sidan).

Det är första advent och det är nytt kyrkoår. I texten hör vi om när Jesus red in i Jerusalem till glädjerop: "Hosianna Davids son!". Men Jesus vet att han rider mot misshandel och sin egen död. Präst Mikaela Stigsson Larsson betraktar festhögtiden advent ur samma perspektiv. Kanske har du varit i kyrkan under första advent när livet inte alls har känts underbart? Kanske för att namnet på någon du älskat och mist skulle läsas upp?

Det fantastiska med kyrkan är att dess väggar har sett och upplevt allt. Glädje, fest och skratt, sorg, tårar och ensamhet. Musiken framförs av Maria Tillberg på piano och sång, Mikaela Stigsson Larsson på sång och Mikael Wittwång spelar trumpet och flygelhorn.