Fjärde söndagen efter trettondedagen

Välkommen att fira digital gudstjänst från Styrstads kyrka.

Klicka här för att komma till gudstjänsten (öppnar en extern länk till YouTube).

Gudstjänsten öppnar klockan 11.00, söndag 30 januari.

”Då Jesus såg honom ligga där och fick veta att han varit sjuk länge frågade han honom: »Vill du bli frisk? «Den sjuke svarade: »Herre, jag har ingen som kan hjälpa mig ner i bassängen när vattnet börjar svalla. Medan jag försöker ta mig dit hinner någon annan ner före mig.« Jesus sade till honom: »Stig upp, ta din bädd och gå.« Genast blev mannen frisk och tog sin bädd och gick.”

Jesus botar en sjuk man trots att mannen inte visste vem Jesus var eller vad han ville. Mannen blev frisk och det blev tydligt att Jesu makt är suverän och går utanför våra tankeramar. Men kan det undret ske även idag? Hör församlingsherde Göran Bondesson predika om detta denna fjärde söndag efter trettondedagen.

Medverkar gör Göran Bondesson, Eva Sjövall och Marie Nilsson.