Fjortonde söndagen efter trefaldighet

Välkommen att fira digital gudstjänst från Vånga kyrka

Klicka här för att komma till gudstjänsten (öppnar en extern länk till YouTube).

Gudstjänsten öppnar klockan 11.00 söndagen 5 september.

”I detta land, på Israels berg, gör jag dem till ett enda folk, och de skall alla lyda under en enda kung. Aldrig mer skall de vara två folk, aldrig mer skall de delas i två kungariken.”

Människan är ett med Kristus. Ändå gör vi mycket som kanske känns som att det inte är i enhet med varandra och med Kristus. Vad ska vi göra för att hitta gemenskap och föra stavarna tillsammans, till en stav?

Hör diakon Hanna Johansson reflektera kring detta från Vånga kyrka, denna fjortonde söndag efter trefaldighet.

Medverkar gör diakon Hanna Johansson, kantor Karin Rudholm och kantor Maria Tillberg.

Om du vill ha slå på textning på gudstjänsten, klicka på det lilla kugghjulet längst ner i menyn i bildrutan, välj ”undertexter/textning” i menyn och klicka på ”svenska”.