Behöver du hjälp med inköp av mat och mediciner?

Nyhet Publicerad

Norrköpings kommun samordnar tillsammans med Svenska kyrkan och Frivilligcentralen en service för att kunna hjälpa de mest sårbara i kommunen med inköp av mat och mediciner.

I skuggan av coronapandemin riskerar de personer som redan är ensamma att hamna i ytterligare isolering. Norrköpings kommun samordnar tillsammans med Svenska kyrkan och Frivilligcentralen en service kallad ”Medborgarstödet” för att kunna hjälpa de mest sårbara i kommunen med inköp av mat och mediciner

Behöver du hjälp? Är du över 70 år eller i riskgrupp för covid-19 och behöver hjälp med inköp av mat och mediciner? Då finns Norrköpings kommun, Svenska kyrkan och Frivilligcentralen här för dig.

Kommunens Kontaktcenter kommer att ta emot samtalen och fördela hjälpen, telefon 011-15 00 00.

Läs mer om insatsen på Norrköping kommuns webbplats (klickbar länk).