Andra söndagen efter trefaldighet

Välkommen att fira digital gudstjänst från Kullerstads kyrka

Klicka här för att komma till gudstjänsten (öppnar en extern länk till YouTube).

Gudstjänsten öppnar klockan 11.00 söndagen 13 juni.

”Ingen av alla de som först blev bjudna ska få vara med på min fest”.

I dagens bibeltext landar vi mitt i en måltid. Jesus berättar om mannen som bjuder in till fest. Fest i det här fallet är en bild för himmelriket, Gud rike. Vi är nu 1,5 år in i pandemin och det var längesen någon av oss höll fest. Men nu när situationen tycks ljusna känns det som att blomstertiden också är på väg tillbaka till vårt sociala liv. Men vem ska vi bjuda på fest?

Hör präst Mikaela Stigsdotter Larsson reflektera kring detta från vackra Kullerstads kyrka, denna andra söndagen efter trefaldighet.

Medverkar gör präst Mikaela Stigsdotter Larsson, kantor Karin Rudholm och kantor Maria Tillberg.

Om du vill ha slå på textning på gudstjänsten, klicka på det lilla kugghjulet längst ner i menyn i bildrutan, välj ”undertexter/textning” i menyn och klicka på ”svenska”.