Alla själars dag

Välkommen att fira digital gudstjänst från Styrstad kyrka

Gudstjänsten öppnar klockan 08.00, söndag 6 november.

Se den digitala gudstjänsten på YouTube (klicka på den blå länken för att komma till sidan).

Allhelgonahelgen är en tid då många av oss ägnar en extra tanke åt de människor som vi har förlorat och saknar. Vi minns och tänder ljus, besöker kyrkor och kyrkogårdar. Söndagens tema är Vårt evighetshopp och prästen Elin Kindeskog reflekterar bland annat kring att en dag ska jorden bli ett med himlens frihet, glädje och godhet. Då kommer det inte längre finnas någon sorg, nöd eller smärta. Låt oss till dess påminna oss om hur de som vi har förlorat kan lära oss om hur vi ska leva. Vi kan på så sätt vara vittnen för det vi högt värderar och tror på. Vi kan leva för att jorden ska bli mer himmelsk.

Medverkande är Lars Tallund, Elin Kindeskog, Peter Knuthammar, Anna Nilsson, Susanne Hadell och Marie Nilsson.