14:e söndagen efter trefaldighet

Välkommen att fira digital gudstjänst från Söderledskyrkan tillsammans med Sjukhuskyrkan och sjukhusdiakonerna Leena-Kaisa Wassberg och Per-Olof Engström.

Gudstjänsten öppnar klockan 08.00, söndag 18 september.

Se den digitala gudstjänsten på YouTube (klicka på den blå länken för att komma till sidan).

"Om det alltså finns tröst genom Kristus, uppmuntran från kärleken och gemenskap från Anden, om det finns ömhet och medkänsla, gör då min glädje fullkomlig genom att visa enighet."

Söndagens tema är ”Enighet i Kristus.” Men vad innebär det egentligen och hur ska man tänka kring det? Om detta samtalar sjukhusdiakonerna Per-Olof Engström och Leena-Kaisa Wassberg i söndagens gudstjänst. Dessutom bjuds det på musik med kantor Kerstin Jannesson och kör och Per-Olof Engström ber en bön om enighet. Välkommen att fira gudstjänst med oss!

Medverkar gör: Leena-Kaisa Wassberg, Per-Olof Engström, Kerstin Jannesson och Martina Jonsson.

Någon håller en hand i sina vid en sjukhussäng.

Sjukhuskyrkan i Norrköping

Sjukhuskyrkan är till för dig som är patient eller anhörig, men även för dig som har ditt dagliga arbete på Vrinnevisjukhuset.

En person sitter i en soffa med sin dator i knät och följer en digital gudstjänst.

Digitala gudstjänster och andakter

Här kan du se pastoratets digitala gudstjänster och andakter