Livesänd konsert

Tack alla som såg den livesända Bachkonserten. Nu finns konserten att se i efterhand genom att klicka här.

Klicka här för att se konserten i efterhand

Svenska kyrkan på livesänd barockkonsert! Konserten sändes från S:t Olai kyrka kl 17.00 söndagen 5 april. Collegium Musicum framförde bachkantater tillsammans med en av Sveriges främsta blockflöjtister Per Gross, vokalister och Fredrik Anderberg från SON som konsertmästare, Stefan Fred, orgel/ledning.

Per Gross, född 1981, var nio år gammal när han började spela blockflöjt och debuterade som 15-åring som konsertsolist i Stockholms konserthus. Sin mastersexamen i music/performance tog han år 2004 från the Academy of Music Southern Denmark. Vidare studier vid Kungliga Musikhögskolan i Stockholm resulterade i ett solistdiplom 2009.

Program:
Partita a-moll BWV 1013