Kvarsebo kyrkokör

Kvarsebo kyrkokör är en äkta samlingsplats för byn (även om det finns några pendlare även i denna kör). Här får du njuta av körsång och i pauserna är det livligt samtal. Här blir det allvar när notpärmen lyfts upp och uppsluppet skratt där emellan. Många har sjungit i kören länge och är ett tryggt stöd för den mer oerfarne. Körledare Annika Widerstedt leder kören med värme och tydlighet, alltid med glimten i ögat och stor känsla vid pianot.

• Tisdagar 19.00-21.00, Christinagården

Anmälan: Annika Widerstedt 011-241275 eller
e-post: annika.widerstedt@svenskakyrkan.se

Christinagården är inte helt lätt att hitta på nätet. Men om du åker mot Kvarsebo kyrka, så ska du efter sista svängen, när du redan ser kyrkan, spana efter en avfart åt vänster. Du ser en träskylt för Christinagården en bit upp i den backen och anar Svenska kyrkans logotyp, på husets skylt, genom träden. Då är du rätt!