Någon slevar upp soppa i en skål.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Soppluncher i Kolmårdens församling

Välkommen på sopplunch i Kolmårdens församling! Här finns det fyra olika grupper där det bjuds på soppa, sällskap och social samvaro.

En äldre kvinna sitter och äter tillsammans med andra.

Torsdagsträffen

Välkommen till Christinagården i Kvarsebo nät torsdagsträffen fixar sopplunch med samvaro och spännande program.

Någon håller en skål med soppa.

Sopplunch i Östra Eneby

Välkommen till Östra Enebys församlingshem på torsdagar när det är dags för sopplunch!

Någon med ett förkläde med texten Sopplunch ställer fram en skål soppa på bordet.

Sopplunch i Ättetorpskyrkan

Välkommen till Ättetorpskyrkan när det serveras sopplunch. Vi träffas varje onsdag!

Någon tar en slev soppa ur en kastrull. Bredvid står någon och brer en knäckemacka.

Sopplunch i Sjövikskyrkan

Välkommen till sopplunch i Sjövikskyrkan i Krokek där det finns soppa och social samvaro. Vi ses en torsdag i månaden.

Mer information

Fokus är på en barnkör som uppträder i Ättetorpskyrkan. I framkant ser man publik i bänkarna i lite oskärpa.

Kolmårdens församling

Kolmårdens församling ligger i norra delen av Norrköpings pastorat. Här finns hela nio kyrkor. Det är en stor församling med många mötesplatser och stor bredd, men också fast förankrad i det lokala livet. Från körer och konserter till gudstjänster och själavårdande samtal. Från 1100-tals kyrkan i Östra Eneby där spårvagnen passerar till Kvarsebo kyrka långt ut i Kolmården, nära Bråvikens strand.

Någon toppar sin soppa med lite örter.

Soppluncher i Norrköping

Varje vecka är det soppluncher i Norrköping. Förutom god soppa för en billig peng ger soppluncherna möjlighet till gemenskap och fina pratstunder.