Dopfestival i Norrköping 20 oktober 2018

Lördagen den 20 oktober kl. 12.00-15.00 i Lindens köpcentrum arrangerar Svenska kyrkan i Norrköping en dopfestival. Det blir en stor och härlig fest med tema dop! På kvällen är det konsert med Wiktoria i S:t Olai kyrka.

När en ny liten människa har fötts till världen kan det vara värdefullt att få ett tillfälle för att uttrycka all längtan, glädje och kärlek. Dopet är just ett sådant tillfälle, en fest och en familjetradition som välkomnar livet. Genom dopet välkomnas barnet som medlem i Svenska kyrkan och som en del av Guds stora gemenskap. Om du är föräldrar eller blivande föräldrar och har tankar kring dop så är dopfestivalen ett perfekt tillfälle för er att få veta mer.

Dopfestivalen blir en plats för skoj och gemenskap, musik och glädje, en plats för barnen att vara på. Svenska kyrkan bjuder bland annat in till Storsjung kl. 12.00, 12.45, 13.45 och 14.45. Det kommer att finnas ett klotterplank och kärlekslådor med fina budskap samt barnens altarskåp och mycket annat roligt att utforska.

På kvällen kl. 19.00 bjuds Norrköping in till en konsert i S:t Olai kyrka med den svenska pop-artisten Wiktoria. (Insläpp från 18.00.) Wiktoria debuterade i Melodifestivalen 2016 med låten ”Save Me” som blev en omedelbar hit med över 14 miljoner streams enbart på Spotify. Kvällen i S:t Olai kyrka avslutas med en mässa.