Diakon Ingvar Sjögerud hälsar välkommen till Ättetorpskyrkan. Han har entrén till församlingshemmet i bakgrunden.

Digital invigning Ättetorpskyrkan

Välkommen att se hur renoveringen av Ättetorpskyrkan blev. En uppgradering för tillgänglighet!

Klicka här för att komma till filmen. En Vimeolänk öppnas i ett nytt fönster.

Visste du om att Ättetorpskyrkan har renoverats? Fokus har legat på ökad tillgänglighet men också en upprustning av lokalernas möblering och färgskala. Ättetorpskyrkan är en viktig plats för många och här samsas barnkörer, konfirmander, ungdomsgrupper, soppluncher, vuxenkörer, olika möten i allt från sorgegrupper, samtal och själavård till möten där diakonerna hjälper den som hamnat i en utsatt situation. Nu finns även affären TaGes som du får veta mer om i filmen (TaGes har sommarstängt just nu).
Men vad är det för film då? Jo, eftersom vi inte kunnat ha den planerade festen för alla som vill komma och kika på lokalerna vid återflytten så ger vi en försmak här. Olika medarbetare berättar mer om vad som gjorts för att förbättra miljön för alla i Ättetorpskyrkan och vi avslutar med bön och musik. Välkommen du också!