Barnkläder och leksaker

Butiken TaGe

En lite annorlunda butik, där du som behöver kan ta och den som har över kan ge.

Välkommen till butiken TaGe i Ättetorpskyrkan. Det är en affär där man både kan Ta och Ge saker. I första hand handlar det om kläder och textilier.
TaGe finns för dig som saknar något och som behöver hjälp. Samtidigt finns det många som har för många saker hemma som de inte behöver. För dig kan det kännas bra att låta sakerna få komma till användning. Det är ett enkelt sätt att bidra till en bra hushållning av våra resurser. Affären drivs av ideella utan ersättning.

Under terminerna har affären har öppet varje onsdag kl. 10.15 – 12.00 (inga ordinarie öppettider sommartid). Då kan du komma och både lämna och ta emot saker. Vi vill gärna att du lämnar kläderna i kartonger och inte i plastpåsar. Vi ser gärna att kläderna är hela och rena.

Om du har frågor eller vill veta mer får du gärna kontakta:
Anette Pettersson, diakon
anette.pettersson@svenskakyrkan.se, tel: 011-241221

Om du inte får tag på Anette så ring expeditionen på 011-241200 med telefontider mån och ons-fre 09.00-12.00 (stängt tisdagar och alla röda dagar).