En kvinna sitter i soffan med en läsplatta i knät. På bordet framför henne står en amaryllis och ett tänt ljus.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Så här gör du för att få ett vaccinationspass

Nyhet Publicerad Ändrad

Vaccinpass ger dig som bor i Sverige möjlighet att få ett bevis på att du är vaccinerad mot covid-19 och hur många doser du fått. Du kan beställa ditt pass genom att ladda ner beviset eller skriva ut, fylla i och posta en blankett.

Här hämtar du ut vaccinationspass till dig själv eller till dina barn:
covidbevis.se eller genom att skicka in en påskriven blankett via posten. Blanketten finns också i våra kyrkor och på församlingsexpeditionerna.

Vaccinationspass gäller under 180 dagar från det datum då du hämtar ut det.  Du kan när du vill hämta ut ett nytt vaccinationsbevis.

Läs mer på sidan covidbevis.se

Behöver du hjälp att skriva ut ett vaccinationsbevis?

Vi hjälper dig gärna! Kontakta församlingsexpeditionen/ kansliet på telefon
0485-153 00.

Klicka på bilden (nytt fönster öppnas)
Ett klistermärkeshjärta med texten "Älska din nästa fast på avstånd" sitter på en fönsterruta i en kyrka