Kungörelse om visitation

Nyhet Publicerad

Härmed kungörs att kontraktsprost Peter Wänerhag, på biskopens uppdrag visiterar Norra Ölands pastorat.

Visitationen är en process där församling, biskop, visitator och stiftskansli samverkar för att få en så hel-täckande bild som möjligt av församlingens möjligheter och utmaningar. Visitationen är ett ömsesidigt lärande samtidigt som den är ett tillsynsinstrument för mig som biskop. Ta gärna kontakt med visitatorn om det är något som du tycker behöver belysas.

Visitationshögmässa firas i Köpings kyrka den 26 september 15.00. Efter mässan håller visitator ett tal där iakttagelser från visitationen redovisas. Några månader senare, den 29 november, kommer biskopen själv att besöka församlingarna för samtal om frågor som rör församlingarnas framtida inriktning