Foto: IKON

Hur du hittar till våra digitala sändningar

Nyhet Publicerad Ändrad

Här finns en kort beskrivning av hur du hittar till våra digitala gudstjänster, andakter och mycket annat om du är osäker på hur du ska göra för att hitta rätt på Youtube och Facebook.

På youtube lägger vi ut allt vi sänder från pastoratets gudstjänster, andakter och skoj filmer främst riktade till barn (men alla får såklart titta)

1.  Öppna din webbläsare (t ex Safari, Chrome, Internet Explorer osv)
  2. Skriv in youtube.com i adressraden högst upp och tryck på enterknappen.
  3. I sökrutan högst upp på youtube skriver du Svenska kyrkan norra öland. Tryck enter eller ”sök”.
  4. Klicka på Svenska kyrkan norra Öland (en rund bild med ett stenkors från Böda sand). Du har nu kommit till vår ”kanal” och kan välja vad du vill se. Här ligger allt vi har lagt ut i kronologisk ordning. På mitten av den sidan kan det finns ett + tecken samt en siffra. Klicka på plustecknet så ser du ännu fler filmer att titta på.

Om du vill ta en ”genväg” till vår youtube-kanal kan du klicka på länken här nedan så hamnar du där direkt www.youtube.com

För att kunna se våra sändningar och annat som delas på Facebook behöver du ett konto. Du kan läsa mer om hur du skaffar det här (det är gratis)

1. Logga in på ditt facebookkonto
  2. I vänster övre hörn (eller högst upp mitt på sidan om du använder en äldre version av Facebook) finns en sökruta
  3. Skriv in Svenska kyrkan Norra Öland. Tryck enter eller ”sök”.
  4. Du är nu på pastoratets sida. Passa på att ”gilla” (högt upp på sidan) så får du uppdateringar från sidan i ditt eget flöde på Facebook.

Om du vill ta en ”genväg” till facebooksidan kan du klicka på länken nedan och sedan logga in med ditt Facebookkonto:

Facebok/ Svenska kyrkan norra Öland

Följ Svenska kyrkan Norra Ölands kanal genom att prenumerera på nya filmer.

Följ pastoratets sida Svenska kyrkan norra Öland

Följ Svenskakyrkannorraoland på Instagram