Köpingsviks församling

Församlingen består av Köpingsviks samhälle vidare till Egby och Bredsättra. Här beträder Ni historisk mark. Tidigt kom kristendomen hit och här finns spår ända från vikingatiden övermedeltid med den heliga Birgitta in i vår tid.

Kyrka

Egby kyrka

1815 befann sig byggnaden i ett bedrövligt skick. Dessutom var kyrkan trång för den växande befolkningen i socknen.

Bredsättra kyrka

Bredsättra kyrka och kyrkogård ligger på Ölands östra sida i höjd med Borgholm. Runt kyrkan finns ett litet samhälle med en blandad bebyggelse.

Köpings kyrka

Köpings kyrka och kyrkogård ligger utmed väg 136 mitt i samhället Köping. Platsen har en mycket lång historia och var under järnåldern ett handelscentrum på Öland.

Hur du hittar till våra digitala sändningar

Här finns en kort beskrivning av hur du hittar till våra digitala gudstjänster, andakter och mycket annat om du är osäker på hur du ska göra för att hitta rätt på Youtube och Facebook.

Boka dop eller vigsel

Vill du döpa dig eller ditt barn på Öland? Eller kanske vigas i någon av de fina kyrkorna? Här hittar du kontaktuppgifter till oss. Du kan också boka direkt på webben.

Köpingsviks församlingsråd

Köping, Egby och Bredsättra kyrkor

Svenska kyrkan på norra Öland

Svenska kyrkan är en mötesplats genom livet. Få hjälp, engagera dig eller delta i en aktivitet. Du är välkommen oavsett vem du är.