Föra-Alböke-Löts församling

Vår församling sträcker sig från soluppgång vid öns östra kust till solnedgång vid den västra. Här lever vi med rika naturupplevelser och fina badstränder. Stillhet, tystnad och möjlighet till eftertanke vill vi ska finnas här likaväl som glädje och gemenskap.

Föra kyrka

Föra kyrka och kyrkogård ligger när korsningen där vägarna utmed Ölands östra och västra sida möts. Öster om kyrkplatsen ligger byn Föra, en av Ölands radbyar.

Alböke kyrka

Alböke kyrka och kyrkogård ligger ca 1 ½ mil norr om Borgholm. Byn och kyrkan ligger utmed landsvägens gamla sträckning strax öster om det som idag är väg 136.

Löt kyrka

Löts kyrka och kyrkogård ligger i korsningen mellan landsvägen på Ölands östra sida och vägen mot Alböke.

Hur du hittar till våra digitala sändningar

Här finns en kort beskrivning av hur du hittar till våra digitala gudstjänster, andakter och mycket annat om du är osäker på hur du ska göra för att hitta rätt på Youtube och Facebook.

Boka dop eller vigsel

Vill du döpa dig eller ditt barn på Öland? Eller kanske vigas i någon av de fina kyrkorna? Här hittar du kontaktuppgifter till oss. Du kan också boka direkt på webben.

Martinuskorset vid Föra kyrka

Föra-Alböke-Löts församlingsråd

Föra, Alböke och Löts kyrkor

Svenska kyrkan på norra Öland

Svenska kyrkan är en mötesplats genom livet. Få hjälp, engagera dig eller delta i en aktivitet. Du är välkommen oavsett vem du är.